Kurumsal Dünyada Oyunlaştırma

Her alanda olduğu gibi iş dünyasının dinamiklerinde de yeni nesil yöntemler yaygın hale geldi. Değişen ihtiyaçlara uygun olarak ve interaktif biçimde şekillenen yönetim araçları; özellikle İK yönetiminde kritik öneme sahip.

Günümüzde oyunlaştırma deneyimleri; iş dünyasının hedef kitleyle irtibatı ve kurum içi denklemlerin ihtiyaçları için yaygın olarak tercih ediliyor. Bu tercihin olumlu katkıları, geliştirme yatırımlarıyla birlikte katlanarak artıyor. Ürün, marka, sistem ve yönetim argümanlarının test edilmesinde en etkili yöntemlerden biri olarak kullanılıyor.

Yapılan araştırmalar sonucunda öğrenmenin gerçekleşmesi için sağlanan kaynaklar; öğrenmenin kalitesini ve hızını büyük ölçüde etkilemektedir. Buna göre dinleme, okuma gibi eylemlerin öğrenme işlevine katkısına oranla; deneyimleme çok daha etkili bir yöntemdir. Bu deneyimlerin kurumsal oyunlaştırma modellemeleri ile desteklenmesi hem hedef kitleyle temas projelerinde hem de personel yönetim ve değerlendirme süreçlerinde maksimum verim sağlar.

Marka Tanıtımlarında Oyunlaştırma

Markalar için ürün ve hizmet tanıtımlarında bu deneyimi sunmak, potansiyel kitleye farklı metotlarla ulaşmanın en iyi yollarından biridir. Çünkü katılımcılar; odağında marka ürünleri veya hizmetlerinin yer aldığı oyun deneyimleri sayesinde markanın kalitesini, kapasitesini ve perspektifini de deneyimler. Böylece yalnızca ürüne ya da hizmete karşı değil, markaya karşı da bir algı projesi yaratılabilir. Kurumsal oyunlaştırma deneyimleri, güçlü altyapı özellikleri sayesinde hedef kitleyle marka arasında organik bir bağ kurar.

Şirket İçi Etkinliklerde Oyunlaştırma

Kurumsal etkinliklerden en verimli şekilde faydalanılan alanların başında motivasyon çalışmaları yer alır. Takım çalışması ve ekip içi iletişim odaklı etkinlikleri sayesinde bireysel potansiyelin farkına varma, eğlenirken öğrenme, takım güveninin yükseltilmesi gibi pek çok kategoride çalışanların verim alması sağlanır. Böylece eğlenirken öğrenen çalışanlar için başarıya giden yolda ekip gücü ve güveni perçinlenir.

Şirketlerde bu etkinlikleri aynı zamanda işe alım ve oryantasyon süreçlerinin de bir parçasıdır. İşi tanıma, öğrenme, niteliklerine ve hacmine hâkim olma, hizmeti tanıma, düzenin parçası olma gibi hedefler için yönetimin oyunlaştırmadan yararlanması; süreci kolaylaştırır.

Oyunlaştırma Etkinliklerinde Profesyonel Destek!

Escapist; markalara özgü deneyim tasarımlarıyla PR projelerine, işe alım ve oryantasyon odaklı modelleriyle de personel eğitimine katkı sunar. Yaratıcı üretim ürünleriyle tanıtım ve hedef kitle temaslarına yönelik etkili deneyimleri kurgulayan Escapist; marka prestijinin artırılmasını sağlar. Ürün – marka ilişkisinin kaliteli biçimde oluşturulması için potansiyel kitlenin oyunlaştırma deneyimiyle eğlenceli ve yaratıcı biçimde bağ kurması mümkün hale gelir.

 

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.